Blog

Érzelemmentesen?

Korábbi bejegyzésünkben amellett érveltünk, hogy egy állásinterjú helyzetből sem érdemes száműzni az érzelmeket. Nyilvánvalóan nem mindegy azonban, milyen érzelmeket és hogyan mutatunk.
Tovább...

Kikre építsük a vállalatunk jövőjét?

A jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben a vezetés keresi azokat az eszközöket, amelyek leginkább feltárják a szervezet állapotát és megoldásokat is nyújtanak. A szociometria is egyre inkább teret nyer a szervezeti állapot felmérésére. Van, akit az érdekel, hogy kik a kulcsemberekés véleményformálók, akik a cég stratégiáját hatékonyan képviselni tudják. Mások pedig arra kíváncsiak, hogy van-e elegendő olyan...
Tovább...

Érzelmek az interjúhelyzetben

Legutóbbi témánkat folytatva most az interjúhelyzetben megjelenő érzelmekkel kapcsolatos tapasztalatainkat osztjuk meg. Az interjúkkal kapcsolatban valószínűleg nem ezt az első téma, amit végiggondol egy jelölt, pedig a róla kialakuló benyomásra az általa mutatott érzelmek is hatással lesznek.
Tovább...

Interjú – meggyőzés vagy meggyőzetés

25 év tapasztalatával a tanácsadó azt gondolja, már nem lephetik meg a jelöltek. Azt hihetjük, hogy már mindenféle helyzettel találkoztunk, de mégsem… Lehet, hogy óriási hiány van a jó szakemberekből. Lehet, hogy minden cég lasszóval keresi a jó jelöltet. De biztos, hogy az én vagyok? Itt nem csak az önértékelés a fontos, hanem a másik...
Tovább...

Beszédből verseny?

Miért ne? Hiszen az egy dolog, hogy van egy üzenetünk, azt át is kell adni. Hatékonyan. De hogyan lehetünk hatékonyak? Erről szólnak a Toastmasters International által szervezett beszédversenyek. Magyarországon a versenyzők különböző nyelveken, az alábbi négy kategóriában mérhetik össze tudásukat: nemzetközi beszédverseny, humoros-beszéd verseny, beszédértékelés verseny, rögtönzött-beszéd verseny. A versenyzőket többtagú zsűri pontozza megadott szempontok...
Tovább...

Tudatos visszajelzési kultúra? Lejárt lemez! … Vagy mégsem?

Azt hihetnénk, hogy a visszajelzések témája ma már kevésbé aktuális, hiszen számtalan publikáció jelent már meg a visszajelzés fontosságáról, vezetői tréningek sora zajlott a témában, és a nagyvállalatoknál a HR rendszerekbe és folyamatokba is egyre inkább beépül. Mindannyiunknak van napi tapasztalata a visszajelzés adásával és fogadásával kapcsolatban. Mindezek ellenére a téma ma is aktuális, több...
Tovább...

Ki a sikeres vezető?

Ki a sikeres vezető? Előző blogbejegyzésünk arról szólt, hogy hogyan válhatunk vezetővé. Hogy ez mennyire aktuális, azt mutatja a neves francia gazdasági egyetem, az INSEAD felmérése, akik 2017-re vonatkozóan is elkészítették a CEO-k rangsorát. A több mint 15 éve rendszeresen készülő lista 2015 óta a pénzügyi eredmények mellett olyan fontos szempontokat is figyelembe vesz a...
Tovább...

Vezetővé válni- kinek, hogyan lehetséges?

Milyen útjai vannak a vezetővé válásnak? Honnan lehet tudni, hogy valaki meg fogja állni a helyét vezető szerepben? Milyen tulajdonságok jellemeznek egy jó vezetőt? Vezetőnek születni kell vagy lehet vezetővé válni fejlesztéssel?
Tovább...

A Servant Leadership, vagyis a „szolgáló vezetési” modell 7 titka, amely sikerre vihet minket

Az elmúlt évtizedben egy új terminus ütötte fel a fejét, és került – főként Nyugaton – a köztudatba: a servant leader, vagyis a szolgáló vezető. A servant leadership gondolata megfordítja a tipikus hierarchiát, vagyis azt a rendszert, ahol a munkatársak szolgálják a főnökeiket, és a vezetőt állítja a szolgáló pozícióba.
Tovább...

3 vezetői beidegződés, amit ideje elfelejtenünk

Vezetőként néha úgy érezhetjük, mintha a folyamatosan változó körülmények között kellene eligazodnunk. A félelem miatt gyakran hajlamosak vagyunk visszatérni azokhoz a régi, bejáratott, bár maradinak számító megközelítésekhez, amelyekre szinte be vagyunk programozva. Pedig a pályánk során valószínű már mi magunk is találkoztunk az elavult vezetői szabályok elrettentő eredményeivel.
Tovább...
1 2 3 4