Amikor a belső recruiter felteszi a kezét

A kiválasztás a HR szakma egyik legszebb része, hiszen hozzájárul az üzlet működéséhez, találkozik értékesnél értékesebb jelöltekkel, változatos és színes interjúkat vezethet, megismer nagyon sok új embert.

De mi van, ha nehézségek is szembe jönnek? Mi van, ha még sem jelent meg a hőn áhított Superman vagy Superwoman? Ha senki nem jó? Ha senki nem közelíti meg az ideálist?

Mi van, ha már nincs ötletünk, ha már a LinkedIn-en sem válaszol senki, ha egyetlen adatbázis sem nyújt új jelöltet, ha már a belső ajánlási forrás is kimerült?

Mi van még?
Igen, van a külső erőforrás – fejvadász!

És ez nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a belső recruiter nem jó! Nem, ez azt jelenti, hogy a fejvadásznak lehetnek olyan eszközei, szakmai tapasztalata, tudása, ami révén tud megoldást szolgáltatni.

Mi kell ahhoz, hogy a fejvadász, a vezető kiválasztó szakember sikeres legyen?

  1. Tudnia kell mindent az iparágról, a piacról.Megfelelően el kell látni információval:
  2. Megfelelően el kell látni információval:
  • kit keresünk – ez a munkaköri leírás
  • milyen szakembert keresünk – ez a követelményprofil
  • milyen munkakörnyezetbe keresünk – ez a vállalati értékrend, kompetenciaprofil
  • és a legfontosabb: miért keressük? Mit várunk el az új vezetőtől?
  • milyen szakembert keresünk – ez a követelményprofil

Akár keresleti, akár kínálati piac van, ha azt akarjuk, hogy a legjobb jelöltek közül válasszunk, akkor pontos és alapos információt kell adni a tanácsadónak!

Minél több információval látjuk el a tanácsadót, annál pontosabban tudja a tanácsadó behatárolni a megfelelő jelölt szakmai tudását, felkészültségét és személyiségét! Hasznos lehet, ha a keresett munkakör közvetlen vezetőjével is van egyeztetés, ha a tanácsadó látja, érzékeli, hogy milyen vezetővel kell majd együtt dolgoznia az új munkatársnak. További információt nyújt az is, ha látjuk a munkahelyet, a közeget!

S ha már mi kerestünk előtte, akkor adjuk meg az összes háttérinformációt a keresésről, az elutasított jelöltekről az értékelést. Törekedjünk a közös sikerre! Nem csak vizsgáztatni kell a tanácsadót, hanem támogatni abban, hogy a felesleges köröket ne fussuk meg újra! Időt takarítunk meg vele!

A keresés sikerének kulcsa, ha megfogalmazza a megbízó, hogy miért keresünk és milyen célból. Mi lesz a legfontosabb elvárás a munkakör betöltőjétől. Ha ezt megosztjuk a tanácsadóval, akkor ő a széleskörű piaci ismeretével, szakmai tudásával olyan javaslatokat is tud adni, amire a megbízást adó nem is gondolt!

S ez az elvárás a tanácsadóval szemben, hogy rendelkezzen azon „érzékkel” (és persze tudással, tapasztalattal), hogy a lehetetlent is megoldja! Hogy ez ne a vakszerencse legyen, adjunk neki INFORMÁCIÓT, INFORMÁCIÓT!!!

Simonyiné Tóth Judit ügyvezető igazgató