Itt az idő…

Vége a nyárnak, élveztük a napsugarakat, s most hirtelen szembesültünk vele, hogy már alig néhány hónapunk van az éves célok elérésére. Igen, csak hiányzik egy -két ember, s nem is lesz rövid időn belül.

Miért is nem találunk embert? Igen, mindenki erről panaszkodik, minden ezzel van tele, hogy nincs megfelelő szakképzett munkaerő. Ez a magyarázat – és kész.

Tegyünk fel néhány egyszerű kérdést! Helyesen határoztuk meg a munkakör feladatait, a munkakör betöltőjével szembeni elvárásainkat? Megértette a HR az elvárásainkat? Jól ismeri az üzletet, a tevékenységet , a technológiát az, akivel a jelölt először találkozik? A válasz kézenfekvő: persze X éve itt dolgozik.

Igen, csak a munkaerőpiac megváltozott. Nem a munkakeresők állnak sorban a munkáért, hanem a munkát ajánlók állnak sorban, és „méregetik” őket a munkát keresők. És akkor mit tegyek, hogy felfigyeljen rám? Megvan: marketing, employer branding! Győztünk!

De mégsem! Vajon miért? Igen, nagyon sok szempont van, amit fel lehet sorolni. De az első és legfontosabb, hogy aki a céget képviselte, aki a munkakört és a munkaadót bemutatta, az valóban képes volt-e, és meg akarta-e győzni az érdeklődőt? Ő, aki az „ arca” a vállalatunknak, ő elkötelezett, motivált munkatárs? Annyira, hogy a csillogó szeme meggyőzi az érdeklődőt?

Rendelkezik mindazzal a szakmai és egyéb információval, ami a munkavállalót meggyőzi, hogy bennünket válasszon? Ma a munkát keresők nagy része a feladatot keresi, azt a munkakört és felelősségi kört, amelyet örömmel tölt be.

Még nem a javadalmazásról beszélünk, hanem arról, hogy ez a munkaadót képviselő munkatárs felkészülten, meggyőzően tudta-e képviselni a céget? Tudott-e kérdésekre válaszolni?

Az érdeklődő időben megkapta a visszajelzést? Ez nem csak emiatt az egy jelölt miatt érdekes, hanem a baráti köre, ismerősei miatt is. Tudjuk, a rossz hír gyorsan száll…..

Tisztelt funkcionális vezetők! A HR csak akkor fog tudni segíteni, ha megérti a „businesst”, ha érti a tevékenységeteket, ha ismeri a szépségét a területnek, és tudja, hogy ez kinek jelent „szépet”.

Kedves HR-es, akkor leszel partnere a funkcionális terület vezetőjének, ha érted, hogy miben várja a támogatásodat. Neked tudnod kell kérdezni – őt is, nemcsak a jelöltet- , hogy megtanuld a „businesst”. S ha ezt tudod, akkor lehet, hogy az általad „kincsnek” tekintett jelöltet, aki szakmailag még nincs ott, és ezért a szakmai vezető nem venné figyelembe, te mégis meg tudod győzni. mert a HR szakmai tudásod révén a jelöltben meglátod azt a pluszt, ami kell a munkakörhöz, s meg tudod győzni a szakmai vezetőt.

Csak egymást megértve, egymással megosztva, kicserélve tudásunkat, tapasztalatunkat jutunk el a régen várt új munkatárshoz!