Interjú – meggyőzés vagy meggyőzetés

25 év tapasztalatával a tanácsadó azt gondolja, már nem lephetik meg a jelöltek. Azt hihetjük, hogy már mindenféle helyzettel találkoztunk, de mégsem…

Az internet világában már minden információhoz hozzá lehet férni.

Lezártnak tűnt keresésnél munkaszerződés aláírása előtt a jelölt felhívott, s közölte, hogy nem fogadja el az ajánlatot, mert a mérleg szerint negatív volt előző évben a cég eredménye. Nem tudtuk meggyőzni, hogy ez miért van így. Másik esetben a jelölt teljes képet kap a feladatról, s mikor a megbízó kéri, hogy mutatkozzon be, ő visszakérdez. Mit mondjak? Hm – hát, talán azt, hogy ezekben a helyzetekben volt-e már része, s akkor mit csinált.

Lehet, hogy óriási hiány van a jó szakemberekből. Lehet, hogy minden cég lasszóval keresi a jó jelöltet. De biztos, hogy az én vagyok? Itt nem csak az önértékelés a fontos, hanem a másik fél értékelése. Ez mi alapján alakul ki?

  • CV – ez megvan, hiszen ezért hívták be.
  • Megjelenés
  • Első benyomás – nem tudjuk, csak gondoljuk.

Bemutatkozás – ez kommunikáció, vagyis meg kell győznie az ügyfelet, hogy a CV, ami alapján behívták, az tényleg fedi az igényeiket.

Meg kell győznie, hogy amit leírt, az tényleg úgy van, és én azt tudja.

Meg kell győznie, hogy a tudása, tapasztalata, kompetenciái az elvárásaiknak megfelel.

És még csak objektív szempontoknál tartunk.

De jön – az általam szubjektív értékelésnek tartott – soft skill-ek értékelése. És ez ugyanúgy meghatározó része az értékelésnek.

 

Interjú során mire kell figyelnie a jelöltnek, hogy meggyőző legyen:

1/ Hitelesen, tényszerűen mutassa be a szakmai fejlődését! (Self-branding!)

2/ Legyen felkészült a cégből, a feladatból, s ezekhez igazítsa bemutatkozását!

3/ Hallja meg, hogy mi a fontos a munkaadónak és Ön milyen hozzáadott értéket nyújt ehhez!

4/ Ne féljen kimutatni érdeklődését, elkötelezettségét – a munkaadó is a motiváltságot keresi!

5./ Az interjú végén az Ön kérdései befolyásolják az Ön megítélését, hiszen ezek is mutatják a munkaadó és a pozíció iránti motivációs szintjét.

 

Simonyi Judit – ügyvezető, vezető tanácsadó

Related Posts

Archívum